Friday, April 13, 2018

Voila! But also, Frustration

So yesterday unexpectedly reached 90+ degrees (yes, snow on Monday, 90 degrees on Thursday. Because THE MIDWEST). After work my farrier had an appointment to trim the geldings, and my mom came over for dinner. Between everything going on, I knew I wasn't going to pull it together enough to ride. Especially since I was still trying to figure out the Pixio -- I know in time using it will be super quick, but for right now, it's still a lot of trial and error. Also, Ruby still has some winter coat so asking her to work in 90-degree weather seemed kind of unnecessary, haha. I am not ready for it to be this hot yet! (I know, like a month ago I was bitching about the cold but like.... seriously. Are we just not doing spring this year?)
You know what that green light means? IT'S WORKING.
I finally got all the electronics set up and dialed in, followed Jen's handy instructions, and voila! We were recording! I tossed Ruby out in the arena loose and strapped the tracker to her halter. She wasn't super interested in running around (mostly she wanted to stand at the fence and squeal at Jack and Cinna), but I did get some footage. I'd love to SHARE that footage with you, but I can't get it off the flipping camera and it's making me crazy. I know part of the problem is I'm pressuring myself to figure all this stuff out with like NO time devoted to actually reading and following the instructions, which is kind of the opposite of my normal type A-ness. But I've been waiting so long to get it and I just want it to work RIGHT NOW. We're supposed to have shit weather all weekend, so I'm sure I'll have plenty of time to play with the software and the videos then. But in the meantime, I'm frustrated. I know it's not rational, but I am, and I'm just gonna throw it out there. Here I am, having the written equivalent of a temper tantrum.
In lieu of actual Pixio footage, here is my phone, recording the Pixio, recording Ruby.... haha. I wasn't sure if the glare would let you really see it tracking her, but I think you can get an idea?

I also understand this is like the most firsty of #firstworldproblems so I need to just chill the eff out. So. I'm going to try to enjoy my Friday, and I fully plan on cocooning myself away from the impending rainstorm this evening with a bottle of wine and my computer, and I'm gonna figure out the video thing if it kills me!
Enjoy yesterday's #TBT of Topaz sharing her feelings about supplements with me... lol.
Anyone else want to share their first world problem with me so I feel less like a spoiled, petulant child? ;) I promise I'll get my shit together, and eventually, I will definitely share some Pixio video!

*Last minute edit* okay so after I grumpily wrote this post, I tried ONE MORE TIME to transfer the videos, and it worked! But of course then I was out of time to DO anything with the videos haha. So. I'm less frustrated now, but you still don't get video 🤷

18 comments:

  1. The downstairs of our townhome smells like dog #firstworldproblems. Got any recommendations? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Don't have dogs? 😂 I'm kidding. Hmm. How about an ion machine? They're supposed to purify air, we have one in our bedroom!

      Delete
  2. I completely relate to your first world problems, aka every time I try to use my GoPro. Which for the record, is pretty darn user-friendly. Can't wait to see footage from your Pixio once it's up and running!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Honestly this has been reasonably user-friendly, I am just not a patient person, haha. And I think once I have all the kinks worked out, all this aggravation will have been the tiniest of insignificant speedbumps. It's just been one of those weeks where little things set me off 😒

      Delete
  3. If you're transferring using the camera's special software, don't. Pop the SD card out and into an adapter, and put that in your computer's SD card reader, then do "Open Files in Windows Explorer" and navigate to the vids through the filesystem. Much easier and less annoying.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha, so one of the initial frustrations Wednesday was that I didn't have the right SD card. Amazon is delivering one tomorrow, and yesterday's footage was all on my camera's internal memory. But once I start using the SD card I'm uninstalling the stupid Play Memories program because I hate it with a burning fiery passion 😂

      Delete
  4. Replies
    1. Breaking toys is DH's schtick, not mine 😆 Ask me why there are no more drone videos of me riding.... 🙄

      Delete
  5. first world problems or no, literally nothing brings out the rage monster in me faster than uncooperative technology. solidarity, yo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha I was trying to explain to a co-worker why I was so frustrated, and then I was asking about her day. She's trying to find a new babysitter because her current one quit with no notice and she has 2 kids under three. Put my "problems" into perspective a little 😂 but yes, there was an overwhelming desire to hulk smash things last night, I'm glad they were more cooperative this morning!

      Delete
  6. My house is a WRECK bc I've been working so much and I'm not willing to stay home from the barn. #firstworldproblems

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha I mean same, but my house is kind of ways a wreck... #solidarity 🤷😁

      Delete
  7. My phone battery needs to be replaced and if I don't keep it plugged in, it drains in 30 minutes. But the apple store is like an hour away and ain't nobody got time for that nonsense!

    ReplyDelete
  8. Hooray you are well on your way to having awesome media to share :D

    ReplyDelete