Thursday, September 7, 2017

Perpetual Catch-Up

Whew okay. I need to force myself to get back in the blogging groove. Quick summation of basically the last two weeks. Water line got replaced so I finally have a functional hydrant in my barn, meaning I don't have to murder my back bucketing water everywhere (yay!).
Property ownership is FUN guys! ;)
One night last week (Wednesday? Thursday? They all run together, IDK), I tossed riding clothes in my car and stopped to ride Ruby after work. I tested the teal fly mask as an over-the-bridle addition and it worked super well -- she didn't even seem to notice it. So I think that'll definitely be added to our trail riding toolbox any time I think there might be spiderwebs.
I hacked her out next to the road to warm up, then went back to the area that's serving as the outdoor arena. On our way back, the pasture horses were being a bit snorty and Ruby got excited. I attempted to navigate her around a plastic soda bottle on the ground, and she ignored me, resulting in her stepping on it with not just her front, but also a hind foot. Obviously this was the SCARIEST THING EVER and she actually dropped her head and started crowhopping and popped me out of the tack. Thankfully I was able to reel her in pretty quickly, so no harm done, and we ended up having a really nice schooling session.
The difference between my horses -- Cinna would have been across the yard going "OMG SCARY TRASH CAN" and Ruby marched over and stuck her face in it looking for food.
I had a nice holiday weekend split between horsey and non-horsey activities. Saturday and Sunday were both extremely hot, and Sunday we took the boat out with quite a few friends. It was a bit of a comedy of errors -- the day started with DH launching the boat and then belatedly realizing he forgot the keys on the kitchen table (half an hour away). He also managed to lose both his sunglasses and the grate to the grill in the water (although Kaity saved the day and recovered the sunglasses, haha). The last catastrophe of the day was DH dropping my truck keys IN the river, never to be seen again. I'm still quite angry about that, as I got those keys when I bought the truck 10 years ago, and I have never in my life lost a set of keys. Ever. Ugh.
Wearing my dollar swimsuit top - Walmart FTW lol
We tied my mom to the back of the boat so she could nap.... lol.
After driving home, locating a spare, and sending my mom back down to the river to retrieve the boys, Kaity and I attempted to decompress by doing some trail riding at my house. I say attempted, because apparently the horses were not fully on board with that plan. They were fine to tack up, but when I got off to open the back pasture gate, Cinna bolted when I tried to re-mount, and Trigger was also being quite a turd (for him anyway). In their defense, it was super muggy, the horseflies were WRETCHED, and there was some sort of animal in the woods making very weird noises. But we soldiered on! Eventually they both calmed down and played nice, although Cinna was absolutely drenched in sweat. Probably not the relaxing excursion I promised Kaity, but hopefully she had a good time... haha. I owe her a real trail ride at Rudolf Bennit now though!
Monday I thought DH's plan was to go back on the river, so I decided to have a spa day for the horses and do some tack cleaning. Both girls and Trigger have been rubbing their tails for no reason that I can sort out, so I wanted to wash everybody and try some dry skin shampoo, in case that was the issue. I started down at the barn and worked Ruby before sudsing her from head to tail, then cleaning tack while she dried. She was a good sport for everything, as usual, and looked pretty stunning when I got done (I'm not biased or anything). My tack was SUPER grungy (I should have done before/after photos, lol), but it was quite relaxing sitting in the aisle scrubbing away. All I needed was some company and it would have been very Saddle Club-esque!
Maybe she's barn with it. Maybe it's neigh-belline! ;)
My day took a mild detour when I attempted to drive home from the barn -- my diesel has been a little difficult to start the last few times I've drive it, although I chalked it up to the chilly(er) mornings we've been having. Unfortunately that was not the issue, as when I went to leave the barn (at about 90 degrees), the truck refused to start. Thankfully DH's plans had changed and he was not out on the river, because I needed him to come give me a jump (times when its super convenient living a mile from the barn!) and then we had to take the two batteries into town and try to exchange them under our warranty. At home the batteries were testing bad, but upon testing at the store, they seemed fine. So we had to take them back home, put them back in the truck, and then spend an hour checking various fuses and trying to figure out if something was draining power from them. After no real answers (but a lot of sweat and swearing), the truck started just fine? Ugh. Vehicles guys.
That ate up more of my day than I wanted, but I still managed to pull Cinna and Trigger out and scrub tails (although they didn't get full baths, blah). I haven't noticed quite as much rubbing (although there's still some going on, dammit), so hopefully the dandruff shampoo helped.
The barn cat wants to start biking with DH apparently.
This week I returned to normal work hours -- this should give me a little more time to ride in the evenings, but it also means getting up earlier to get chores done. I'm solidly back to doing chores by the light of a headlamp, which I hate :( boo. However it was quite fun to get home, get horses turned out and change, and be back to the barn by 5:15 to work Ruby last night! I got done and home at a decent hour, I'd forgotten what that's like ;)
Her fall dapples don't really show up in the photo, but she's getting them and I love it.
At any rate, September and October are shaping up to be busy months -- my GMO is putting on our fall schooling show next weekend, and while I'm not showing, I'll be there photographing and helping out. A few weeks after that is a Centered Riding clinic (again, not riding, just auditing). We are also expecting the goats to kid in October, although none of my photos really adequately capture how very pregnant the goats look.... lol. I'm a bit in denial about how quickly this year is slipping away -- I can't believe it's fall already!

30 comments:

  1. I envy and then do NOT envy your property ownership (although B still talks about wanting a boat). Stripping and cleaning tack is a lonely exercise when you're doing it by yourself - bottle of wine / beer and a friend makes it so much better

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah owning property is a double edged sword, for sure. And yes! I frequently do tack cleaning/wine drinking nights with my mom ☺

      Delete
  2. ugh this must be the season for dead batteries - i just had to go through that whole rigmarole with my little sedan too, bleh! awesome about the water spigot in the barn tho!! that's definitely worth celebrating. and fwiw, i got a pretty hearty chuckle at the fact that Ruby had to step on that bottle not just once, but TWICE before she realized that "omg so scary!!" lololol.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Car maintenance is dumb, I hate it. Hopefully we both escape ours without spending too much $$$$? And yes, I got a good chuckle out of it too, she's an odd duck lol.

      Delete
  3. What is this fall of which you speak.

    ReplyDelete
  4. So much horse time! I'm excited that you're back to regular hours because it means I may actually see you at the barn again. It's definitely a busy fall for horse-related activities but that's usually a good thing. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. There were people at the barn when I got there yesterday, so exciting! Haha

      Delete
  5. I also can't believe how fast this year went by!! Oh and FWIW, Dino will rub his tail when he gets fly bites on his belly near his sheath. He can't scratch the itch there, so apparently rubbing his tail is the next best thing!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's a good thought! I did scrub both mares' udders during their bath but I didn't do anything special to trigger. I'll have to crawl under him tonight and check to see if anything looks irritated! Bugs have been super bad this year!

      Delete
  6. You've been busy! I hate hauling water buckets too (it's literally the worst), hooray for water line :) I love the teal fly mask, I've never seen colored ones anywhere near me.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isn't it fun? I bought it online, haha, I've never seen any that color near me either!

      Delete
  7. I'm not sure where summer went, I can't believe it's already fall!
    Sounds like a busy few weeks. Hope you get the truck sorted out. Last time mine did that it was the alternator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. We replaced the alternator on it 2 summers ago when we got it so I sincerely hope that's not it 😂🙈 ohhhhh trucks why are you so expensive?

      Delete
  8. You are always so busy!!

    Sounds like you need to go back to the river next year and go hunting (scuba diving? LOL) for all the things hubby accidentally lost lol. Glad the truck stuff is getting sorted out and you were able to sneak in some pony time!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha he lost all of it in different parts of the river, and my guess is the current moved it even farther away. Pretty sure they're lost forever! 😂

      Delete
  9. I always think the busy will end but it never does, enjoyed this update :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I've kind of resigned myself to the incessant struggle haha. At least life isn't boring? 😋

      Delete
  10. I would have been furious about the truck keys. My fall is shaping up to be super busy as well but we will survive. right?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm still angry, although DH can't seem to understand why.... 🙄🤔 Men.....

      Delete
  11. omg that first picture gave me immediate severe anxiety.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It was definitely the worst, ugh. Nothing like digging a 5 foot hole under a building trying to dodge electric lines haha.

      Delete
  12. Ruby looks gorgeous!
    The Centered Riding clinic sounds interesting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! And yes, I'm looking forward to auditing 🙂

      Delete
  13. The goats are ginormous! And I still had fun, catastrophies and naughty ponies aside! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha I'm glad we didn't totally wreck your day with our drama ;) lol. And now that it's cooled off a bit for fall we'll have to meet out at Rudolf Bennit to ride!

      Delete
  14. Man, Sunday wasn't DH's day at all. But at least it was still fun. Car troubles suck though, seems like it's always something.

    ReplyDelete
  15. Replies
    1. I pinch myself a lot -- she's pretty special 😍 I'm super lucky to have her.

      Delete